جمعه 10 فروردين 1403   14:59:03
دانشکده حقوقدانشکده حقوق
بازديدهابازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 943577
تعداد بازديد از سايت: 129466076
تعداد بازديد زيرپورتال: 943577
اين زيرپورتال امروز: 140
در امروز: 14260
اين صفحه امروز: 140
آخرين ويرايش صفحهآخرين ويرايش صفحه
پنجشنبه 1 ارديبهشت 1401 18:29:42
شنبه 3 بهمن 1394
حجت الاسلام محمدحسن ابراهيمي، امام جمعه و مدير کالج مطالعات اسلامي در گويان، که در ۲ آوريل توسط افراد ناشناسي ربوده و ۳۵ روز بعد کشته شد. شهيد حجت الاسلام محمدحسن ابراهيمي رايزن فرهنگي و سياسي جمهوري اسلامي ايران و مدير کالج مطالعات اسلامي در کشور گويان از جمله شهدايي است که در راه خدمت و نشر ارزش هاي اهل بيت و انقلاب اسلامي در سراسر دنيا از هيچ تلاشي فروگذار نکرد و همواره خاري در چشم دشمنان اهل بيت و انقلاب اسلامي به شمار رفته است و در نهايت به دست عمّال و مزدوران استکبار جهاني که تاب فراگيري ارزش هاي انقلاب اسلامي در ساير کشورها را ندارند و به دستور مستقيم  CIA به شهادت رسيد. شهيد ابراهيمي از جمله شهداي انقلاب اسلامي است که با وجود تلاش‌هاي فراوان براي پيشبرد انقلاب در کشورهاي ديگر اما همچنان و بعد از گذشت قريب به ۱۰سال از زمان شهادت ايشان، همچنان مغفول و گمنام مانده است. شهادت اين شهيد بزرگوار نيز تا کنون در هاله‌اي از ابهام به سر مي‌برد.

در
۲۲ دي ماه ۱۳۴۶ در خانواده‌اي بوشهري در کربلا به دنيا آمد. پدرومادرش اصالتاً بوشهر(دشتي)ي بودند. پدرش همراه با خانواده به جهت تحصيل علوم حوزوي به نجف اشرف و بعد هابهکربلا مهاجرت کرده بودند. محمدحسن دوران کودکي را در نجف اشرف و کربلا سپري کرد و در سن پنج سالگي به همراه خانواده به ايران وشهر قم امدند. از همان دوران کودکي با هوش سر شاري که داشت و با دقت سوالاتي از پدر و مادر مي پرسيد. علاقه بسياري به اهل بيت داشت در زمان تحصيل در دبيرستان ذکر مصيبت اهل‌بيت را بر روي منبر آغاز کرد.
او پس از اخذ مدرک ديپلم و با پايان دوره سطح نزد آيات عظام تبريزي، علوي گرگاني و وحيد خراساني، به مدت ۵ سال درس خارج فقه را گذراند و توسط حضرت آيه‌الله خامنه‌اي معمم گشت.
بعد از مدتي توانست مدرک کارشناسي خود را در حقوق بين‌الملل دريافت نمايد. ابراهيمي به زبانهاي انگليسي و عربي تسلط کامل داشت و با زبانهاي فرانسوي، آلماني، اسپانيولي، و در حد رفع نياز آشنا بود. به طوريکه او نحوه مکامله عربي و انگليسي را تديس مي‌کرد. او در سال ۱۳۶۹ جهت تبليغ دين اسلام به بوشهر مهاجرت کرد.
او در ۷ اسفند۱۳۷۵ با شهناز انصاري ازدواج کرد. حجت الاسلام ابراهيمي از سال ۱۳۷۵ به همکاري با سازمان مدارس خارج از کشور پرداخت. آنگاه براي مدتي مسئوليت امور حقوقي مرکز جهاني اهل‌بيت را پذيرفت. حضور او در کشورهاي حوزه کارائيب و کشورهاي عربي باعث شد، جمع کثيري از مردم به مذهب تشيع رو اورند.
در سال ۱۳۸۱ ابراهيمي براي مدت دو سال به کشور گويان در آمريکاي جنوبي رفت و با وجود مشکلات و شرايط خاص اين کشور فعالانه با سمت مديريت در کالج مطالعات اسلامي به خدمت پرداخت. در اين مدت يکبار در فروشگاه مورد ضرب و شتم مخالفين قرار گرفت.
محمد حسن ابراهيمي، امام جمعهگويان، در ۲ آوريل۲۰۰۴ (۱۴ فروردين۱۳۸۳) در سن ۳۷ سالگي از مقابل کالج محل تدريس خود ربوده شد و ۳۵ روز بعد (۱۵ ارديبهشت) جسد خونينش را با دستاني بسته در ۴۶ کيلومتري جرج تاون در گودالي به عمق ۱ الي ۲ متر يافتند. پيکرش را در شهر قم به خاک سپردند.
آن فرو ريخته گل هاي پريشان در باد
کز مي جام شهادت همه مدهوشانند
تا نگويند که از ياد فراموشانند
تعداد بازديد اين صفحه: 10491
ديگر بخش ها درباره دانشگاه قم سامانه هاپيوندهاي مفيدارتباط با ما
آدرس پستي: قم - بلوار الغدير - بعد از شهرك قدس - دانشگاه قم
كدپستي: 3716146611
تلفن : 32103000- 025
فكس : 32854499- 025
پست الكترونيكي:
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دانشکده حقوق
مجری سایت : شرکت سیگما