جمعه 7 ارديبهشت 1403   20:44:55
معاونت اداری مالیمعاونت اداری مالی
بازديدهابازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 817963
تعداد بازديد از سايت: 130127169
تعداد بازديد زيرپورتال: 853184
اين زيرپورتال امروز: 117
در امروز: 22473
اين صفحه امروز: 116
تازه های اداری مالیتازه های اداری مالی
گزارش عملکرد مسئول تاسيسات دانشگاه وضعيت تأسيسات دانشگاه قم در نگاه کلي
وضعيت تأسيسات دانشگاه قم در نگاه کلي:
از آنجا که تأسيسات در هر مکان که حيات باشد لازم و ضروري است و در مراکز بزرگ از حساسيت بيشتري برخوردار است. در مراکز آموزشي نيز به دليل استانداردسازي که براي فضاهاي آموزشي در نظر گرفته شده از اهميت بيشتري برخوردار است که مهمترين آنها عدم استفاده در محل اجتماعات از وسائلي که خطر آتش سوزي را به دنبال دارد مي­باشد که اين خود مستلزم رعايت فاصله استانداري از محل اجتماع مي­باشد که هزينه آن تقريباً چند برابر وسايل گرمايشي و سرمايشي است که در جامعه مرسوم است.
دانشگاه قم با زير بنايي حدود 000/170 متر مربع شامل ساختمانهاي آموزشي، اداري، خوابگاه­هاي دانشجويي و فضاهاي ورزشي شامل زمين چمن و زمين تنيس و سالن ورزشي است که همواره نياز به تعميرات و نگهداري در آن از اهميت بالايي برخوردار است.
در سال 1392 با اعلام گزارشي از طرف مسئول تأسيسات و با همت و پيگيري جدي معاون محترم اداري و مالي، کار جهت رفع معايب و نواقص آغاز شد:
1.ابتدا ايستگاه پمپاژ موتورخانه مرکزي که بلوک 15 و 16 و خوابگاه­هاي 1 و 2 و رستوران و ساختمان آموزشي شهيد بهشتي و سالن ورزشي و تالار شيخ مفيد را جهت گرمايش پشتيباني مي­کند را مرمت و کلاً نوسازي گرديد.
2.ديگ­هاي فولادي که نياز به تعمير جدي داشتند بازسازي شدند.
3.کليه خطوط لوله در داخل کانال­ها بررسي و لوله­هاي پوسيده تعويض و ترميم شده که البته با وجود وسعت زياد تأسيسات تعمير و نوسازي تعدادي از شير فلکه­ها به سال آينده موکول گرديد.
4.نوسازي نقشه­هاي خطوط لوله آب­هاي مصرفي (شرب) و انشعابات آن در حال بررسي و بروز شدن مي­باشد.
5.خطوط لوله نيز در حال بررسي و نگهداري مي­باشد.
6.منبع آب شرب واقع در کنار مهد کودک حدود 600 متر مکعب آب را جهت ذخيره و تعادل فشار لازم ايجاد مي­نمايد که در اثر عوامل طبيعي و غيرطبيعي دچار آسيب گرديده که مطالعه آن توسط کارشناسان دفتر فني دانشگاه انجام و در حال پيگيري جهت مرمت مي­باشد.
7.لايه روبي کليه خطوط فاضلاب حدود 3300 متر با استفاده از دستگاه­هاي پيشرفته شرکت سپهر امداد انجام و دريچه­هاي آن پاکسازي گرديد.
 لازم به ذکر است که از بدو تأسيس دانشگاه تا کنون اين لايه روبي در خطوط فاضلاب براي اولين بار انجام شد.
8. کانا­ل­هاي اصلي و فرعي جمع­آوري آب­هاي سطحي و کانال­هاي خطوط لوله­هاي انتقال آب گرمايشي به طول 320 متر پاکسازي گرديد.
ضمناً مطالعه جهت بهينه سازي مصرف سوخت در حال انجام و جزء اصلي­ترين برنامه­هاي تأسيسات قرارد دارد که به نوبه خود مي­تواند با جلوگيري از اتلاف انرژي سرمايه زيادي را به دانشگاه براي خدمت رساني بهتر برگرداند.
منبع: هاشمي زاده
تعداد بازديد اين صفحه: 7712
ديگر بخش ها درباره دانشگاه قم سامانه هاپيوندهاي مفيدارتباط با ما
آدرس پستي: قم - بلوار الغدير - بعد از شهرك قدس - دانشگاه قم
كدپستي: 3716146611
تلفن : 32103000- 025
فكس : 32854499- 025
پست الكترونيكي:
خانه | بازگشت |
Guest (Qomuniguest)

پورتال معاونت اداری مالی - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما