جمعه 7 ارديبهشت 1403   21:11:44
واحد خواهرانواحد خواهران
آخرين ويرايش صفحهآخرين ويرايش صفحه
شنبه 6 ارديبهشت 1399 12:31:11
بازديدهابازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 1498078
تعداد بازديد از سايت: 130127708
تعداد بازديد زيرپورتال: 1498078
اين زيرپورتال امروز: 235
در امروز: 23012
اين صفحه امروز: 235
اخبار و رویدادهااخبار و رویدادها

آئين تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر استان در دانشگاه قم

به گزارش روابط عمومي دانشگاه قم، آيت‌الله عليرضا اعرافي صبح امروز در آيين تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر استان كه در دانشگاه قم برگزار شد، عنوان كرد: در كشور ما، دو بال بزرگ علم و تحقيق، حوزه و دانشگاه هستند و دانشگاه به عنوان يك نهاد عظيم و نقش آفرين، سهم بزرگي در تعالي پژوهش كشور داشته است.

وي افزود: ايران در ۲۰ شاخص و در ده‌ها قلمرو، موفقيت و دستاوردهاي پژوهشي داشته است، ايران داراي اسناد كوتاه مدت و بلند مدت در ارتقاي فضاي علمي و پژوهشي است كه اين اسناد در پيشبرد اهداف بسيار موثر هستند.

مدير حوزه‌هاي علميه كشور بيان كرد: در يك نگاه عام، حدود ۲۰۰۰ مركز آموزش عالي و پژوهشگاه‌ در كشور وجود دارد كه اغلب آنان به بركت انقلاب اسلامي ايجاد شده است، اين يك ظرفيت بالقوه بسيار مناسب است، همچنين طبق آمارها، حدود ۱۰۰هزار هيئت علمي در دانشگاه‌ها مشغول فعاليت هستند كه طبق شاخص‌هاي جهاني، وضعيت مناسبي داريم.

وي ادامه داد: امروز حدود ۴ ميليون دانشجو در سطح كشور مشغول تحصيل هستند كه اين آمار تا ۵ ميليون دانشجو نيز افزايش داشته لكن به دليل معادلات جمعيتي اكنون از تعداد آن‌ها كاسته شده است ولي نسبت دانشجو به جمعيت در وضع بسيار خوبي است و همچنين در بحث عدالت آموزشي، جمهوري اسلامي ايران توفيقات بسيار خوبي داشته است.

 

عضو هيئت امنا دانشگاه قم تصريح كرد: به گفته وزير دفاع، قدرت نظامي جمهوري اسلامي ايران طبق معيارهاي جهاني در رتبه ۱۳ دنيا قرار دارد و اين بدون احتساب قدرت معنوي و بسيج كشور است و همچنين بايد توجه داشت اين موفقيت‌ها در شرايطي رقم خورده كه در تحريم قرار داشتيم و اكنون قدرت نظامي كشور كاملا مستقل است.

وي اضافه كرد: به عنوان مدير حوزه‌هاي علميه مي‌گويم كه براي دانشگاه شأن علمي و فرهنگي بزرگي قائل هستيم و بايد هم اينگونه باشد، زيرا در پيشرفت علمي كشور بسيار تاثيرگذار بوده است.

عضو فقهاي شوراي نگهبان در خصوص چالش‌هاي بخش پژوهش نيز، اظهار كرد: وضع بودجه پژوهشي كشور مناسب نيست و بايد بازنگري در اين خصوص صورت گيرد، همچنين تناسب كميت و كيفيت در برخي حوزه‌هاي پژوهشي، لحاظ نشده و بايد به دنبال كيفي سازي پژوهش‌ها باشيم.

آيت الله اعرافي خاطرنشان كرد: بسياري از برنامه‌ها و اقدامات در كشور علي‌الخصوص در صنعت، مبتني بر پژوهش نيست و اين موضوع بايد مورد بررسي قرار گيرد و برنامه‌هاي كشور مبتني بر پژوهش، اتخاذ شود.

وي گفت: بايد به سمت بين‌المللي شدن دانشگاه‌ها حركت كنيم و مي‌توانيم به جايي برسيم كه نيمي از صندلي‌هاي دانشگاه از دانشجويان خارجي پر شود و از ظرفيت خالي دانشگاه‌ها استفاده شود.

مدير حوزه‌هاي علميه كشور تاكيد كرد: استان قم يك شهر و مجموعه بي‌نظير است و ويژگي‌هاي شاخص بسياري دارد، در استان قم نمايندگاني از همه استان‌ها و شهرهاي كشور در حوزه و دانشگاه مشغول تحصيل هستند و همچنين دانشجويان و طلبه‌هايي از ۱۰۰ كشور دنيا در اين استان حضور دارند.

وي اضافه كرد: جايگاه قم بسيار ارزشمند است و در سطح جهان تاثيرگذار خواهد بود و بايد از اين ظرفيت براي حل مشكلات پژوهشي و توسعه علمي كشور استفاده كرد، دانشگاه قم نيز در اين خصوص مي‌تواند الگويي براي ساير دانشگاه‌ها كشور در حوزه پژوهشي باشد.

 

🔸روابط عمومي دانشگاه قم

@university_of_qom

عکس های مرتبط :

 
امتیاز دهی
 
 

تعداد بازديد اين صفحه: 56
ديگر بخش ها درباره دانشگاه قم سامانه هاپيوندهاي مفيدارتباط با ما
آدرس پستي: قم - بلوار الغدير - بعد از شهرك قدس - دانشگاه قم
كدپستي: 3716146611
تلفن : 32103000- 025
فكس : 32854499- 025
پست الكترونيكي:
خانه |
Guest (Qomuniguest)

واحد خواهران دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما