منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
Page Footer
آر.اس.اس
آلبوم تصاویر
اخبار
اخبار دانشگاه
اطلاعیه های صفحه اول
پیوندهای مرتبط
تیتر اخبار
جستجو در کل سایت
دانشگاه قم
روابط عمومی
روابط عمومی در سخنان مقام معظم رهبری
زمان ديجيتال سرور
سایر متن عمومی
متون عمومي
معرفی همایش ها و کارگاه ها
منوی اصلی سایت
ورود كاربران
نوار راهبري
شنبه 30 خرداد 1388

 

شيوه‌هاي اطلاع رساني در دانشگاه قم

دانشگاه قم به عنوان دانشگاه جامع استان داراي هدف‌ها، برنامه‌ها و سياست‌گذاري‌هاي ويژه مديريتي است و از اين رو براي ايجاد ارتباط مؤثر، مداوم و کارآمد با مخاطبان خود متناسب با زمان از ابزارهاي گوناگوني براي اطلاع‌رساني استفاده نموده و مي‌نمايد.

فعاليت‌هاي روابط عمومي دانشگاه قم را در اين زمينه از گذشته تاکنون مي‌توان بر سه بخش تقسيم کرد:

1ـ اطلاع‌رساني مکتوب: نشريه، بريده جرايد و بروشور؛

2ـ اطلاع‌رساني ديجيتال: پايگاه خبري؛

3ـ ارتباط با رسانه‌ها؛

 

1ـ اطلاع رساني مکتوب

الف) نشريه خبري: در اوايل سال 1386 آيت‌الله قاضي رئيس دانشگاه قم با انتشار نشريه فرهنگي خبري روابط عمومي با عنوان «خبرنامه دانشگاه قم» موافقت نمود. اين نشريه که با دوره زماني دو ماهنامه منتشر مي‌شود به جهت گستردگي توزيع آن در سطح وزارت علوم، مراکز آموزش عالي کشور و سازمان‌ها و نهادهاي فرهنگي و هنري، نقش مهمي در معرفي استعدادها، ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي اين دانشگاه به جامعه ايفا مي‌کند.

ب) بريده جرايد: مجموعه خبرها و گزارش‌هاي چاپ‌شده در روزنامه‌هاي صبح و عصر کشور که مربوط به وزارت علوم و مراکز آموزش عالي کشور است به صورت هفته‌اي دوبار در قالب بولتن خبري تهيه و تکثير شده و در اختيار هيئت رئيسه، مديران و مسئولان دانشگاه قرار مي‌گيرد. اين بولتن خبري با عنوان «اخبار دانشگاه‌ها در آئينه مطبوعات»، مسئولان دانشگاه را در جريان آنچه که در سطح وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي در قالب سياست‌گذاري‌ها و چارچوب‌هاي کاري مي‌گذرد، قرار مي‌دهد.

ج) بروشور: مجموعه‌اي که در راستاي اطلاع‌رساني موجز و مختصر به مخاطب به دو زبان فارسي و انگليسي پيش‌بيني و تهيه مي‌گردد و در برگيرنده اطلاعاتي کلي پيرامون دانشگاه مي‌باشد و جهت آگاهي اجمالي بازديدکنندگان و ميهمانان دانشگاه و همچنين دانشجويان ورودي‌هاي جديد، در اختيار آنها قرار مي‌گيرد. البته نسخه فارسي بروشور «دانشگاه قم در يک نگاه» در سال‌هاي 83، 86 و 87 منتشر گرديد و از مهر ماه سال 1387 نسخه انگليسي اين مجموعه در اختيار مخاطبان قرار گرفته است.

 

2ـ اطلاع‌رساني ديجيتال

پايگاه خبري: گسترش اينترنت در عصر کنوني و قابليت‌هاي بسيار زيادي را که اين شبکه مي‌تواند در اختيار مخاطبان و سازمان‌ها در امر اطلاع‌رساني و ارتباطات قرار دهد روابط عمومي دانشگاه قم را بر آن داشت تا با ايجاد واحد ارتباطات رايانه‌اي و با همکاري فني مرکز انفورماتيک دانشگاه به ايجاد پايگاه خبري جهت اطلاع‌رساني ديجيتالي اقدام نمايد. به منظور پوشش همه‌جانبه اخبار دانشگاه که پاسخگوي نيازهاي روزافزون مخاطبان باشد، همزمان با طراحي وب‌سايت جديد دانشگاه قم، ايجاد سيستم گردش خبر که پل ارتباطي الکترونيکي مسئولان و جامعه مخاطب مي‌باشد، به صورت جدي مدنظر قرار گرفته است.

 

3ـ ارتباط با رسانه‌ها

ارتباط با رسانه‌ها اعم از رسانه‌هاي مکتوب، ديداري و شنيداري و سايبر در ارتباطات برون‌سازماني از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. در واقع نمود بيروني فعاليت‌هاي يک سازمان از طريق اين نوع ارتباطات ممکن مي‌شود.

فعاليت‌هاي واحد اطلاع‌رساني روابط عمومي دانشگاه قم در زمينه ارتباط با رسانه‌ها شامل چند بخش مي‌شود:

1.         دعوت از رسانه‌هاي جمعي براي پوشش مناسب اخبار دانشگاه.

2.         هماهنگي‌هاي لازم جهت حضور خبرنگاران و نمايندگان رسانه‌هاي جمعي در دانشگاه براي تهيه خبر، گزارش و مصاحبه با استادان و دانشجويان.

3.         برگزاري جلسات با خبرنگاران و نمايندگان رسانه‌هاي جمعي.

4.         تهيه و تنظيم اخبار دانشگاه و ارسال آن به رسانه‌هاي جمعي.

5.         تهيه و ارسال جوابيه به رسانه‌هاي جمعي در صورت لزوم.

 

روابط عمومي دانشگاه قم براي انجام وظايف خود در امر اطلاع‌رساني در پي آن است که از جديدترين شيوه و ابزار اطلاع‌رساني روز استفاده نمايد تا بدين ترتيب خدمات شايسته‌تر را به جامعه مخاطب ارائه نمايد.

خانه | بازگشت | Guest (Qomuniguest)

روابط عمومی دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما