منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
Page Footer
آر.اس.اس
آلبوم تصاویر
اخبار
اخبار دانشگاه
اطلاعیه های صفحه اول
پیوندهای مرتبط
تیتر اخبار
جستجو در کل سایت
دانشگاه قم
روابط عمومی
روابط عمومی در سخنان مقام معظم رهبری
زمان ديجيتال سرور
سایر متن عمومی
متون عمومي
معرفی همایش ها و کارگاه ها
منوی اصلی سایت
ورود كاربران
نوار راهبري
چهارشنبه 30 مرداد 1392

تاريخچه روابط عمومي دانشگاه قم

در راستاي نيل به اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و به منظور تربيت نيروي انساني متخصص و متعهد در حوزه هاي قضايي ، آموزشي و علمي دانشگاه قم در اواخر سال 1358 بر اساس تصويب شوراي انقلاب اسلامي، زير نظر جامعه مدرسين حوزه علميه قم تحت عنوان «مدرسه عالي تربيتي و قضايي طلاب قم»تأسيس گرديد

 در تاريخ 31/3/1376 با تصويب شوراي گسترش آموزش عالي مدرسه عالي تربيتي و قضايي طلاب به «دانشگاه قم» تغيير وضعيت داد و اساسنامه جديد دانشگاه قم در جلسه مورخ 25/10/1378 شوراي گسترش آموزش عالي، به تصويب نهايي رسيد.و از آن پس دانشگاه قم در چارچوب مقررات وزارت علوم به فعاليت خود ادامه داد.

روابط عمومي نيز به عنوان يک واحد نوپاي اداري در ابتدا به صورت واحد سمعي و بصري متولي ضبط و آرشيو برنامه ها بود. در سال 1385 روابط عمومي به عنوان يک واحد مستقل با 2 نفر نيرو فعاليت خود را گسترش داد در سال 1389 اين تعداد به نيرو به 4 نفر افزايش يافت و امکانات سمعي و بصري و آرشيو نيز به مجموعه روابط عمومي اضافه شد سپس نشريه اطلاع رساني و فرهنگي پژوهه با تائيد هيات رئيسه دانشگاه و با هدف انتشار اطلاعات و اخبار با نگاهي به برخي موضوعات حوزه هاي علمي و دانشگاهي همچون کرسي هاي آزاد انديشي و .... در چندين شماره آماده چاپ و به بيش از 2000 مشترک در سراسر کشور ارسال شد.

در سال 1391 بنابر تصميم شوراي مديران روابط عمومي دانشگاه هاي منطقه 3 کشور ، دبيرخانه اين شورا به دانشگاه قم انتقال يافت و هم اکنون با 15 عضو از دانشگاه هاي 5 استان کشور ( اصفهان / مرکزي / يزد / قم / چهار محال بختياري ) به فعاليت هاي خود در چهار چوب آئين نامه وزارتي ادامه مي دهد . از موفقيت هاي دبيرخانه اينکه تمامي اعضا در جشنواره روابط عمومي هاي برتر در اسفند 1391 به عناوين برتر در حوزه هاي کاري دست يافتند.

 

خانه | بازگشت | Guest (Qomuniguest)

روابط عمومی دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما