شنبه 1 ارديبهشت 1403   01:40:07
کتابخانه مرکزیکتابخانه مرکزی
بازديدهابازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 1302272
تعداد بازديد از سايت: 129946100
تعداد بازديد زيرپورتال: 1302272
اين زيرپورتال امروز: 19
در امروز: 1788
اين صفحه امروز: 19
دوشنبه 8 خرداد 1391 مجموعه اي کامل از رساله ها و پايان نامه هاي دانشگاهي
مجموعه اي کامل از رساله ها و پايان نامه هاي دانشگاهي

Proquest Dissertation
http://wwwlib.umi.com/dissertations
اين پايگاه شامل اطلاعات کتابشناختي و چکيده بيش از دو ميليون پايان نامه هاي دانشجويان 1000 دانشگاه جهان ( غالبا" آمريکاي شمالي ) در مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري است. سالانه اطلاعات 47000 پايان نامه جديد به اين مجموعه اضافه مي شود. امکان دستيابي به اطلاعات کتابشناختي و چکيده پايان نامه هاي جهان از سال 1861 تا کنون (از سال 1997 به بعد همراه با 24 صفحه آغازين آن) از طريق نشاني فوق وجود دارد.
------------------------------------------------------------------------------
Theses Canada Portal
http://www.collectionscanada.ca/thesescanada/index-e.html
سايت فوق که با عنوان پرتال پايان‌نامه‌هاي کانادا شناخته مي‌شود، يکي از بخشهاي منشعب از کتابخانه ملي کاناداست و مي‌توان متن کامل پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي دانشگاهي را در آن يافت. براي دريافت يک پايان‌نامه کافي است در بخش جستجو، اطلاعات مربوط به پايان‌نامه درخواستي را تايپ نموده و از ميان نتايج جستجو، پايان‌نامه مورد نظر را به صورت کامل و در قالب فايل
Pdf دريافت نمود. هيچ محدوديتي براي استفاده از متن کامل پايان‌نامه‌ها وجود ندارد و اطلاعات کامل کتاب‌شناختي درباره هر پايان‌نامه وقتي نحوه خريد آن نيز ارائه شده است.
------------------------------------------------------------------------------------------
Theological Research Exchange Network (TREN)
http://www.tren.com/
شبکه مبادله تحقيقات انجام گرفته در موضوع الهيات، کتابخانه‌اي مشتمل بر 10000 عنوان رساله و پايان‌نامه دانشگاهي از 70 موسسه فعال در زمينه الهيات است. علاوه بر اين، در شبکه مذکور، مقاله‌هاي ارائه شده به کنفرانسهاي ساليانه در نشست‌هاي انجمن‌هاي دانشگاهي به صورت آنلاين در اختيار کاربران قرار مي‌گيرد. برخي از اين انجمن‌هاي دانشگاهي که مقالات آن در سايت وجود دارند، عبارتند از؛ انجمن الهيات پروتستان انجيلي، انجمن آمريکايي تاريخ کليسا، انجمن مطالعات اعياد پنجاهگانه و... اين شبکه، اسناد دانشگاهي را به سه طريق در اختيار کاربران قرار مي‌دهد: 1- به صورت ديجيتالي يعني از طريق اينترنت 2- نسخه رونوشت که براي هر صفحه 15 سنت دريافت مي‌گردد. 3- به صورت ريز فيش
----------------------------------------------------------------------------------------
Diplomarbeiten Agentur diplom.de
http://www.diplomica.com/welcome.html
در اين سايت نيز پايان‌نامه‌هاي آلماني زبان که در دانشگاههاي کشور آلمان به رشته تحرير در آمده‌اند، قرار دارد. اطلاعاتي که راجع به هر يک از پاپان‌نامه‌ها آمده کامل بوده و شامل عنوان، نويسنده، تعداد صفحات، زبان، خلاصه مطالب و فهرست مطالب است. البته براي استفاده از کل پايان‌نامه‌ بايستي مبلغ قيد شده در سايت را از طريق کارتهاي اعتباري پرداخت نمود.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dissertations & Abstract Database
http://www.dissertation.com/
دانشجويان دوره‌هاي کارشناسي و بالاتر از طريق اين سايت مي‌توانند پايان‌نامه‌هاي خود را به صورت آنلاين منتشرکنند. براي اين کار لازم است فرمي را در سايت پرکرده و آن را به روساي سايت ارسال نمايند سپس اين پايان‌نامه‌ها به صورت يک کتاب درآمده و به کاربران فروخته مي‌شود. سايت تمامي اين پايان‌نامه‌ها را وارد بانک اطلاعات مخصوص کرده و بر اساس موضوع آنها را طبقه‌بندي کرده است. البته امکان جستجو بر اساس نام نويسنده، عنوان،
ISBN و شرح وجود دارد . علاوه بر اين، استفاده از 25صفحه اول هر پايان‌نامه در اين سايت رايگان بوده ولي استفاده از کل مطالب سايت، مستلزم پرداخت هزينه‌ آن مي‌باشد.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Networked Digital Library of Theses and Dissertations
http://www.ndltd.org/
وزارت آموزشي آمريکا در يک اقدام مبتکرانه و با هدف ايجاد کتابخانه ديجيتالي جهاني رساله‌ها و پايان‌نامه‌هاي الکترونيک سايت فوق را راه‌اندازي کرده است. از تمامي دانشجويان، با عنوان تسهيم اطلاعات دانشگاهي، دعوت بعمل آمده تا پايان‌نامه‌هاي خود را به صورت الکترونيک در آورده و آن را از طريق اينترنت به مجموعه پايان‌نامه‌هاي موجود در سايت اضافه نمايند. دانشگاهها، کتابخانه و افرادي که پايان‌نامه‌هاي خود را به صورت الکترونيک براي اين سايت ارسال کنند، حمايت بعمل خواهد آمد. اکثر دانشگاههاي آمريکا در اين طرح شرکت کرده‌اند و ساير دانشگاهها نيز وارد اين طرح شده‌اند.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Database of African Theses and Dissertations
http://www.aau.org/datad/
بانک اطلاعات رساله‌ها و پايان‌نامه‌هاي آفريقايي يکي از پروژه‌هاي موسسه دانشگاههاي آفريقاست. هدف موسسه از اجراي اين پروژه، افزايش ميزان استفاده از پايان‌نامه‌هاي دوره دکتري در دانشگاهها و دانشکده‌هاي قاره آفريقا مي‌باشد. اين پروژه در سال 2000 آغاز شده و تاکنون پايان‌نامه‌هايي با موضوع علوم اجتماعي و علوم انساني از دانشگاههاي کشورهاي مختلف قاره آفريقا وارد بانک اطلاعات آن گرديده است. با عضويت در سايت مي‌توان از منابع و اطلاعات مربوط به پايان‌نامه‌ها با امکاناتي نظير جستجو بر اساس کليد واژه و يا نام نويسنده استفاده نمود.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
American Political Science Association Graduate Student Connection
http://www.apsanet.org/opps/grad/
آدرسي که مشاهده مي‌کنيد، بخش ويژه وب سايت موسسه علوم سياسي آمريکاست. اين موسسه به طور خاص در زمينه تهيه و تدارک نيازهاي دانشجويان علوم سياسي در آمريکاي شمالي فعاليت مي‌کند و سايت آن داراي مطالب و نکاتي مربوط به پروژه‌هاي مطالعاتي، يافته‌ها، طرز تاليف پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي سياسي و اطلاعات مربوط به مشاغل اين رشته است. علاوه بر اين، در تالار گفتگوي آنلاين اين سايت، اخبار و رويدادهاي جديد و پيشرفتهاي سياسي مورد بحث و گفتگو قرار گرفته که دسترسي به آن به صورت آنلاين امکانپذير است.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Latin American and Caribbean Studies Research Portal
http://www.sas.ac.uk/ilas/handbook/search_index.asp
اين سايت نسخه اينترنتي کتاب راهنماي مطالعات انجام شده بر روي کشورهاي آمريکاي لاتين و کارائيب است که دانشکده مطالعات آمريکاي لاتين در دانشگاه لندن آن را چاپ مي‌کند. مهمترين اطلاعاتي که در سايت آمده، فهرست دوره‌هاي دانشگاهي که در دانشکده برگزار مي‌شود و همين طور فهرستي از پايان‌نامه‌هاي تکميل شده و در حال انجام دوره دکتري است که امکان جستجو نيز در آن وجود دارد. در مطالعاتي که در اين دانشکده بر روي کشورهاي آمريکاي لاتين و کارائيب صورت مي‌گيرد، تمام جنبه‌هاي علوم انساني و علوم اجتماعي از جمله سياست، ارتباطات بين‌الملل، تاريخ، روند پيشرفتها، انسان‌شناسي، بهداشت عمومي و اقتصاد مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Action Research Resources
http://www.scu.edu.au/schools/gcm/ar/arhome.html
اين سايت متعلق به
Southern Cross University در استرالياست. و در آن تعدادي از منابع وبي پژوهش عملي از جمله ليستهاي پستي پژوهشي، دوره آموزشي آنلاين Action Reseaarch، مجله الکترونيک با ارائه متن کامل مقالات، رساله‌ها و پايان‌نامه‌هاي پژوهش عملي (متن کامل و خلاصه مقالات) و مجموعه‌اي از منابع مربوط به پژوهش عملي و موضوعات مرتبط به آن معرفي شده است.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Guide To Electronic Theses andDissertations
http://etdguide.org/default.htm
سايت فوق با نام راهنماي رساله و پايان‌نامه‌هاي الکترونيک وابسته يونسکو است. دانشجوياني که در حال تاليف پايان‌نامه خود هستند و يا اساتيدي که مي‌خواهند به عنوان استاد مشاور در پايان‌نامه‌ها حضور داشته باشند و همينطور روساي دانشگاهها که مي‌خواهند پروژه‌هاي پايان‌نامه‌هاي الکترونيک را راه‌اندازي کنند و مديران
IT در دانشگاهها مي‌توانند از منابع موجود در اين سايت استفاده نمايند.
---------------------------------------------------------------------------------------------

American Historical AssociationDirectory of Dissertations in Progress
http://www.historians.org/pubs/dissertations/
اين سايت متعلق به بخش‌ پايان‌نامه‌هاي در حال اجرا موسسه تاريخي آمريکاست و در آن اطلاعات 4363 پايان نامه که در 171 واحد دانشگاهي در آمريکا و کانادا در حال انجام مي‌باشند، آمده است. اطلاعات مربوط به اين پايان‌نامه‌ها، هر تابستان از طريق واحدهاي دانشگاهي به اين موسسه اعلام مي‌شود. عضويت، نشست سالانه، جوايز و پيگيري پايان‌نامه‌ها، انتشارات و جستجو با استفاده از موتور جستجوي گوگل ساير لينکها و امکانات سايت را تشکيل مي‌دهد.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Digital Library of ETDs (Electronic Theses and Dissertations
http://www.theses.org/
کتابخانه ديجيتالي شبکه‌اي رساله و پايان‌نامه‌هاي دانشگاهي يک سازمان بين‌المللي است که خدمات مربوط به پايان‌نامه‌ها را در اختيار کاربران قرار مي‌دهد و شامل بخشهايي با نام کاتالوگ واحد
NDLTD و گزينه‌هاي جستجو در بانک اطلاعات، جستجوي ويژه در NDLTD ، بهترينهاي مجموعه و سايتهاي مربوط است.
------------------------------------------------------------------------------------------------
BASES DE DATOS DE TESIS DOCTORALES (TESEO)
http://www.mcu.es/TESEO/index.html
اين سايت که به زبان فرانسوي و متعلق به وزارت آموزش کشور فرانسه است، پايگاه رساله‌هاي دکتري مي‌باشد که مي‌توان در ان بر اساس عنوان پايان‌نامه، نويسنده، دانشگاه، محل سخنراني، کد و توضيحات به جستجو پرداخت.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Electronic Theses and Dissertations
http://www.lib.ncsu.edu/etd/
اين نشاني متعلق به سايت کتابخانه دانشگاه ايالت کاليفرنياي شمالي است که در آن تمامي پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي چاپي و الکترونيکي در بخش کاتالوگهاي کتابخانه آمده و امکان جستجو در آن بر اساس نويسنده، عنوان و کليد واژه وجود دارد. دسترسي به متن کامل پايان‌نامه‌ها منوط به ارائه شناسه کاربري و کلمه رمز مخصوص است ولي مي‌توان خلاصه پايان‌نامه‌ها را بدون هيچگونه محدوديتي مشاهده نمود. سيستم جستجوي پايان‌نامه‌ها در اين سايت بسيار قوي و پيشرفته بوده و کاربر را به راحتي به مورد درخواستي هدايت مي‌نمايد. علاوه بر اين در بخشي به نام
ETD مي‌توان ضمن مشاهده فهرست موضوعي پايان‌نامه ها و يا جستجو، متن کامل برخي از پايان‌نامه‌ها را که به صورت فايل pdf مي‌باشند، مورد استفاده قرار داد.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Concordia University Theses
http://library.concordia.ca/help/howto/theses.php#theses
مجموعه رساله هاي الکترونيکي اين دانشگاه از سه طريق قابل دستيابي است: 1- براساس تورق فهرست الفبايي نام نويسندگان، 2- تورق برحسب دانشکده هاي نويسندگان، 3- جستجوي کليدواژه اي. اطلاعات کتابشناختي و چکيده براي هر رساله ارايه مي شود و در انتهاي آن متن کامل رساله به صورت
PDF ارايه مي گردد.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Australian Digital Theses Program
http://adt.caul.edu.au/
در اين پايگاه صدها رساله دکتري متعلق به دانشگاههاي مختلف استراليا وجود دارد. حوزه موضوعي اين رساله ها بسيار وسيع و متنوع است. در اين سايت امکانات جستجوي کليدواژه اي در عناوين رساله ها وجود دارد. ابتدا يک چکيده و سپس متن کامل رساله به صورت فايل
pdf از طريق شبکه ارائه مي شود.
---------------------------------------------------------------------------------------------

UNT Electronic Theses & Dissertations
http://www.library.unt.edu/theses/
در اين سايت تعداد زيادي پايان نامه دکتري در موضوعات مختلف مربوط به دانشگاه تگزاس شمالي وجود دارد که دسترسي به اطلاعات کتابشناختي و چکيده آن به طور آنلاين امکانپذير است. متن کامل برخي از پايان نامه ها نيز به طور کامل وجود دارد.
---------------------------------------------------------------------------------------------

ProQuest Digital Dissertations
http://wwwlib.umi.com/dissertations/
اگرچه استفاده از کليه پايان نامه هاي موجود در اين سايت مستلزم پرداخت هزينه اشتراک است، اين سايت امکاناتي دارد که به وسيله آن مي توان از پايان نامه هاي دو سال اخير به صورت رايگان استفاده کرد. موتور جستجوي سايت با جستجوي کليدواژه اي ابتدا چکيده و اطلاعات کتابشناختي رساله ها را بازيابي مي کند و سپس خلاصه کاملي در 24 صفحه در مورد هر کدام از رساله ها ارايه مي شود.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Drexel E-Repository and Archives (iDEA)
تعداد بازديد اين صفحه: 21031
ديگر بخش ها درباره دانشگاه قم سامانه هاپيوندهاي مفيدارتباط با ما
آدرس پستي: قم - بلوار الغدير - بعد از شهرك قدس - دانشگاه قم
كدپستي: 3716146611
تلفن : 32103000- 025
فكس : 32854499- 025
پست الكترونيكي:
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

كتابخانه مركزي - معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما