صفحه اصلي ارتباط باما
رویدادها
1391/10/18 دوشنبه رئيس دفاتر نهاد رهبري در دانشگاه‌هاي استان قم: واقعه 19 دي؛ تجلي محوريت قراردادن ولايت رئيس دفاتر نهاد رهبري در دانشگاه‌هاي استان قم گفت: واقعه 19 دي، تجلي محوريت قراردادن ولايت و اهل بيت(ع) و جانشين ايشان است.

حجت‌الاسلام دکتر محمدمهدي کرمي در گفتگو با روابط عمومي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان قم با اشاره به وقايع 19 دي، مهم‌ترين عامل را در واقعه 19 دي سال 56 ناشي از احساس خطر شاهنشاهي در برابر روحانيت دانست.

وي با تأکيد بر اينکه انقلاب اسلامي بر محور ولايت‌مداري و بصيرت ديني مي‌باشد گفت: مهم‌ترين خطري که نظام استکبار جهاني را تهديد مي‌کرد و همچنان نيز تهديد مي‌کند حضور مردم در حول محور روحانيت و ولايت است.

رئيس نهاد رهبري در دانشگاه‌هاي استان قم  افزود: نظام شاهنشاهي به توصيه غرب و امريکا سعي در حذف قرآن از جامعه اسلامي داشت و در اين راستا راهي جز تضعيف روحانيت و حوزه‌هاي علميه نداشت، لذا با شايعه‌سازي و اتهاماتي که به رهبران روحاني وارد مي‌آورد سعي در عملي کردن خواسته خود داشت.

وي با اشاره به نفوذ امام خميني(ره) در ميان مردم علي‌الخصوص پس از واقعه 15 خرداد، خاطرنشان کرد: طاغوتيان و سياستمداران جهاني که شاهد اين نفوذ بودند تصميم گرفتند امام را از صحنه خارج کنند و براي نيل به اين مقصود بحث ملي‌گرايي را مطرح کردند و پيرو آن امام خميني(ره) را هندي دانستند. نتيجه اين طرح، حرکت بيش از پيش مردم به سمت روحانيت و رهبري امام خميني(ره) شد.

حجت‌الاسلام دکتر کرمي که يکي از شاهدان واقعه 19 دي بود گفت: روز 19 دي، روز وحشت و خشونت در قم بود و نظام شاهنشاهي سعي داشت با ايجاد التهاب و رعب و وحشت مردم را از مسيري که در آن قرار گرفته بودند خارج کند.

وي تأکيد کرد: روحانيت و کسبه و مردم قم با حضور در دفاتر مراجع عظام نشان دادند که همه مسائل ملت بايد زير نظر رهبري باشد.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان قم تصريح کرد: 19 دي تجلي محوريت قراردادن ولايت اهل بيت و جانشينان اهل بيت(ع) در زمان غيبت است و در واقع، رهبري امام خميني(ره) در اين روز تثبيت شد.

وي در پايان با اشاره به ديدار اقشار مختلف مردم قم با مقام معظم رهبري در سالروز قيام خونين 19 دي تأکيد کرد: مردم قم هر ساله با تجديد بيعت با مقام معظم رهبري نشان مي‌دهند که حرکت‌هاي انقلابي  بايد زير نظر امام و رهبري باشد.

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 6294
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دفتر نهاد مقام معظم رهبري - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما