صفحه اصلي ارتباط باما
رویدادها

1391/8/30 سه‌شنبه برنامه هاي گراميداشت هفته قرآن

محفل انس با قرآن:

اين برنامه به مناسبت بزرگداشت مقام شامخ مفسر بزرگ آيتالله علامه سيد محمد حسين طباطبايي در هفته قرآن روز دوشنبه مورخ 22/8/1391 ساعت 9:30الي11:30با حضور رياست دانشگاه  آيتالله دکتر بهشتي؛ معاونت فرهنگي دانشگاه دکتر شاهرخي؛ رياست پرديس خواهران سرکار خانم حسيني؛ مسئولين جامعه­القرآن و فعاليتهاي قرآني دانشگاه وباحضورحافظ خردسال وخطيب توانا جناب آقاي علي اميني همراه با تجليل از دانشجويان برگزيده حافظ قرآني در تالار شيخ مفيد برگزار گرديد.

 مراسم با قرائت قاري ممتاز استان قم جناب آقاي وحيدي آغازشد، سپس  آقاي دکترشاهرخي معاونت فرهنگي واجتماعي دانشگاه ضمن تشکراز فعاليت­هاي گسترده جامعه­القرآن­کريم وموسسه تدبر با اشاره به اينکه فعاليتهاي قرآني يکي از قديمي ترين واحدهاي اين دانشگاه است و فعاليت خودرا با تلاش بسيار گسترده آقاي اسدتاش شروع کرده است اظهار داشتند فعاليت هاي قرآني تاکنون کلاسهاي گسترده اي را درزمينه حفظ، قرائت، تدبر در قرآن، مفاهيم، تفسير در سه گروه استاد، دانشجو و کارمند به صورت شبانه روز برگزارکرده است.

سپس جناب آقاي دکتر بهشتي ضمن اشاره به خاطرات خويش در رابطه با حفظ قرآن با بيان اينکه براي هدايت بشر نازل شده است و جهت پيشرفت معارف قرآني دانشجويان نياز به تشويق دارند و مسئولين بايد به اين امر توجه نمايند و به اهميت حفظ وقرائت قرآن پرداختند.

درادامه پدرحافظ خردسال علي اميني به بيان نکاتي درمورد نحوه حفظ قرآن فرزندش پرداخت و يادآوري نمود که او از استاد متوسطي برخورذدار بود ولي با تمرين و انس با قرآن توانست  حافظ کل قرآن شده و هم اکنون نيز به آموزش صزف و نحو و مباحث تفسيري مشغول ميباشند و از حاضرين خواست تا سئوالات قرآني خود را از ايشان بپرسند که سئوالات پيرامون مباهله  تهاجم فرهنگي و چگونگي زنده نمدن مردگان توسط حضرت عيسي عليه السلام بود که آقاي علي اميني به خوبي به آنها پاسخ داد

درپايان از دانشجويان حافظ قرآني با حضور آقايان اسدتاش، نجفي و جاهد تقدير و تشکر به عمل آمد.

 

 حلقه­هاي تدبر در قرآن:

اين برنامه در هفته قرآن از روز يکشنبه تا سه­شنبه با حدود روزانه30 نفر از دانشجويان با حضور استاد مدعو از موسسه تدبر در قرآن سرکار خانم رضواني بعد از نماز ظهر و عصر به مدت يک ساعت در نمازخانه برگزار گرديد در جلسه اول به معناي تدبر در قرآن، اهميت آن و بيان آياتي که سفارش به تدبر در قرآن شده ، جلسه دوم تدبر در سوره ناس، جلسه سوم به تدبر در سوره زلزال پرداختند و به سئوالات دانشجويان پاسخ دادند.

 

ديدار با عالم رباني:

در روز پنجشنبه مورخ 18/8/1391 ساعت 11 يک دستگاه اتوبوس  با 40 نفر از دانشجويان خوابگاه فاطميه جهت ديدار باآيت­الله جوادي آملي همراه با اقامه نماز ظهر و عصر و شرکت در کلاس اخلاق ايشان به سمت موسسه اسراء رفته و از اين جلسه معنوي فيض بردند.

 

 کارگاه تصحيح قرائت قرآن و نماز:

اين برنامه در هفته قرآن از روز يکشنبه تا سه­شنبه بعد از نماز ظهر و عصر به مدت يک ساعت در نمازخانه با حضور سرکار خانم ابراهيمي برگزار گرديد.

شايان ذکر است جهت آگاهي از اهميت اين موضوع چند کلمه از کلمات نماز در قالب برگه 5آ بين دانشجويان توزيع گرديد تا ملاحظه نمايند تلفظ اشتباه آنها به چه ميزاني موجب تغيير معني مي­شود.

 

مسابقه پيامکي سروش آسماني:

در اين مسابقه پيامک پيرامون انس با قرآن به شماره سامانه پيامکي 30007227005700 ارسال گرديده و به بهترين پيامک جوايز نقدي در محفل قرآني جلوه­هاي نور تعلق خواهد گرفت .

 

فضا سازي دانشگاه با تابلو قرآني:

تعداد پنج عدد تابلو قرآني درخوابگاه فاطميه جهت نصب ارسال گرديد.

 

 انتشار نشريه فصل وصل:

اين نشريه بين همکاران واحد خواهران توزيع گرديد.

 

بلوتوث:

بلوتوث قاريان برگزيده، تواشيح، آموزش مقامات تدوير و تحقيق استاد رحيم خاکي در هفته قرآن که  استقبال خوبي داشته و همچنان ادامه دارد.

 

 مسابقه جدول قرآني:

اين مسابقه در هفته قرآن توزيع گرديده و تا پايان آبان ماه جهت پاسخگويي مهلت داده شد.

 

مسابقه جدول نشريه فصل وصل:

اين مسابقه از طريق نشريه در محفل انس با قرآن و طي تبليغات دفتر فعاليتهاي قرآني واحد خواهران در بين خواهران توزيع يافت.

 

 مسابقه حفظ جزء يک:

اين مسابقه روز سه­شنبه مورخ 23/8/ساعت 12.30الي 14 در کلاس شماره 56 توسط سرکار خانم حسيني­نيا برگزار گرديد و خانم­ها مهديه نصيري­فرد و صبريه رشيدي­فرد حائز رتبه گرديدند که طي مراسمي از آنها تقدير به عمل خواهد آمد.

 

 

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 6242
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دفتر نهاد مقام معظم رهبري - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما