صفحه اصلي ارتباط باما
رویدادها
1391/6/11 شنبه کارشناس بازي‌هاي رايانه‌اي عنوان کرد: غرب افکار خود را در بازي‌هاي رايانه‌اي ترويج مي‌کند کارشناس بازي‌هاي رايانه‌اي با اشاره به اينکه رسانه‌ي بازي‌هاي رايانه‌اي طبق برخي تحليل‌ها به سومين صنعت پول‌ساز جهان تبديل شده است، تصريح کرد: غرب و آمريکا افکار خود را در بازي‌هاي رايانه‌اي تروج مي‌کنند.

به گزارش روابط عمومي نهاد رهبري دانشگاه‌هاي قم، محمدامين حاجي هاشمي در نشست آموزشي واکاوي بازي‌هاي رايانه‌اي که با حضور دانشجويان طرح ضيافت انديشه دانشجويي مرکز قم در تالار شيخ مفيد دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اينکه رسانه‌ي بازي‌هاي رايانه‌اي طبق برخي تحليل‌ها به سومين صنعت پول‌ساز جهان تبديل شده است، اظهار کرد: برخي بازي‌ها رکورد فروش همه فيلمهاي دنيا نيز را شکست‌اند.

وي با تأکيد بر اينکه طبق اعلام مسئولان، سال 1388 حدود 37 ميليون نسخه بازي رايانه‌اي و کنسولـي در کشور به فروش رسيده است، تصريح کرد: چند سالي است که ساخت بازي در ايران شروع شده و طي 5 سال گذشته حدود 100 بازي رايانه‌اي توليد شده که البته با توجه به اينکه سالانه صدها بازي خارجي به صورت مجاز يا غيرمجاز در کشور منتشر مي‌شود اين تعداد بسيار کم مي‌باشد.

کارشناس بازي‌هاي رايانه‌اي با اشاره به اينکه اکثر بازي‌هاي رايانه‌اي کشور سناريو خوبي براي بازي شدن را ندارد، خاطرنشان کرد: دانشجويان علوم انساني بايد بر روي سناريونويسي مطابق فرهنگ ايران اسلامي کشور سرمايه‌گذاري کنند.

حاجي هاشمي در مورد کيفيت بازي‌هاي رايانه‌اي توليدي کشور، اظهار کرد: با توجه به اينکه ابتداي راه هستيم توقع زيادي نبايد داشت اما از اکنون براي رقابت با بازي‌هاي رايانه‌اي غرب بايد سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي خوبي صورت گيرد.

اين کارشناس بازي‌هاي رايانه‌اي همچنين با اشاره به اينکه برخي بازي‌هاي رايانه‌اي اعتيادآور است، تصريح کرد: بازي‌هاي آن لاين اينترنتي بسيار اعتيادآور بوده و با هدف پول‌سازي ايجاد شده است.

حاجي هاشمي با تأکيد بر اينکه بازي‌ها رايانه‌اي بر روي تفکر افراد بسيار تأثيرگذار است، خاطرنشان کرد: سال گذشته تروريست نروژي که حدود 100 نفر را به قتل رسانده بود ادعا کرد که يکي از بازي‌ها ابزار وي براي تمرين شليک کردن بوده است.

وي با اشاره به اينکه بسياري بازي‌هاي رايانه‌اي سکولاريسم و حذف معنويت را ترويج مي‌کنند، اظهار کرد: يکي از پرفروش‌ترين بازي‌هاي دنيا که 100 ميليون نسخه از آن به فروش رسيده است بازي مي‌باشدکه محبوب بسياري از دختر بچه‌ها در ايران است و به عنوان نرم‌افزار آموزشي در مدارس آمريکا تدريس مي‌شود و در بازي تمامي لحظات زندگي را شبيه‌سازي کرده و خداوند و معنويت را به طور کامل حذف کرده است.

اين کارشناس بازي‌هاي رايانه‌اي با تأکيد بر اينکه استکبار جهاني قبل از برپايي هر جنگي با ساخت بازي رايانه‌اي آن، اذهان جهان را به نفع خود تغيير مي‌دهد و سياست‌هاي آينده خود را توجيه مي‌کند، تصريح کرد: قبل از حمله آمريکا به افغانستان بازي‌هاي مختلفي ساخته شد و نويد اين جنگ را داده بود.

حاجي هاشمي خاطرنشان کرد: قبل از حمله آمريکا به عراق بازي‌هايي ساخته شد و عنوان کرد که براي از بين بردن سلاح‌هاي کشتار جمعي بايد به عراق حمله کرد و همچنين يک سال قبل از حمله ارتش رژيم صهيونيستي به لبنان بازي رايانه‌اي ساخته شد و اعلام کرد که سال 2006 به دليل به وجود آمدن نا آرامي در لبنان توسط يک گروه شيعي آمريکا بايد به اين کشور لشکرکشي کند.

وي با تأکيد بر اينکه اين بازي‌ها ابتدا خود را بي‌طرف اعلام مي‌کنند اما در طي بازي به صورت آرام و نرم کاربر را همراه خود مي‌کنند، اضافه کرد: قطعاً نهادهاي آمريکايي در ساخت بازي‌ها نقش دارند.

اين کارشناس بازي‌هاي رايانه‌اي با اشاره به اينکه تام کلنسي نويسنده آمريکايي است که ارتباط نزديکي با دولت‌مردان آمريکايي دارد، خاطرنشان کرد: وي در يکي از کتاب‌هاي خود حمله به برج‌هاي دوقلوي آمريکا را پيش‌بيني کرده بود.

حاجي هاشمي تصريح کرد: آمريکا و رژيم اشغالگر صهيونيستي که سال‌ها است به کشتن افراد بي‌گناه در عراق و افغانستان و لبنان و فلسطين مشغول هستند با ساخت بازي‌هاي اين چنيني جنايات‌شان را مخفي کرده و در عوض خود را مظلوم و تحت ستم نشان مي‌دهند.

وي اضافه کرد: بازي‌هاي رايانه‌اي نه تنها از جنايات رژيم صهيونيستي و غرب سخني به ميان نمي‌آورد، بلکه تصاويري خيالي از تهاجم نظامي به آمريکا و کشته شدن مردم خود نشان مي‌دهند.

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 5917
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دفتر نهاد مقام معظم رهبري - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما