منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
Page Footer
آر.اس.اس
آلبوم تصاویر
اخبار
اخبار دانشگاه
اطلاعیه های صفحه اول
پیوندهای مرتبط
تیتر اخبار
جستجو در کل سایت
دانشگاه قم
روابط عمومی
روابط عمومی در سخنان مقام معظم رهبری
زمان ديجيتال سرور
سایر متن عمومی
متون عمومي
معرفی همایش ها و کارگاه ها
منوی اصلی سایت
ورود كاربران
نوار راهبري
اخبار دانشگاهاخبار دانشگاه
آيت الله سبحاني در مراسم اختتاميه جشنواره قرآني دانشجويان:

قرآن معجزه‌اي نامحدود و پايان ناپذير است

آيت الله سبحاني با بيان اينكه قرآن معجزه تدويني پيامبر اكرم(ص) و معجزه‌اي نامحدود است، گفت: در طول قرن‌ها قرآن قديمي نشده است و بلكه در هر دوره براي بشر برنامه‌ها و موضوعات جديدي دارد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه ، آيت الله جعفر سبحاني عصر امروز در اختتاميه سي‌وچهارمين جشنواره قرآن و عترت دانشگاهيان كه در مجتمع امين قم برگزار شد، عنوان كرد: پيامبران داراي معجزات تكويني و خارجي بودند كه عصا و يد بيضا حضرت موسي(ع) و شفاي بيماران توسط حضرت عيسي(ع) نمونه‌ي آن است

وي افزود: ولي معجزه پيامبر اسلام، معجزه تكويني نيست و قرآن معجزه تدويني است؛ معجزه پيامبران بر اساس شرايط زمان خود بوده است و بر همين اساس چون در زمان پيامبر اكرم(ص) شاعري و خطابه رواج داشت، معجزه پيامبر نيز در همين راستا بود تا نشان دهد كلامي كه آورده است متفاوت از كلام آن‌ها و كلام بشر است.

اين استاد برجسته حوزه علميه بيان كرد: البته تفاوت معجزه پيامبر اكرم(ص) با ديگر پيامبران تفاوت ديگري نيز دارد؛ شريعت حضرت موسي(ع) و حضرت عيسي(ع) موقتي و كوتاه مدت بوده است و معجزات ايشان نيز موقتي بود ولي به دليل اينكه شريعت پيامبر اسلام(ص) شريعتي دائمي است، شريعت دائم، معجزه دائم نياز دارد و معجزه ايشان نيز معجزه دائم است و تا آخر دنيا باقي خواهد ماند.

وي ادامه داد: خداوند نامحدود است و بايد فعل خدا نيز مانند خدا بايد نامحدود باشد و بر همين اساس قرآن نيز نامحدود است؛ بيش از 1400سال است كه علما در خصوص قرآن بحث كرده‌اند ولي همچنان بحث باقي است و اين نشان مي‌دهد كه قرآن پايان ناپذير و نامحدود است.

آيت الله سبحاني تصريح كرد: تفاسير بسياري بر قرآن نوشته شده است كه موضوعات مختلفي مطرح كرده است ولي همچنان موضوعات بسياري باقي مانده است و پايان ناپذير است؛ در طول اين قرن‌ها قرآن قديمي نشده است و بلكه در هر دوره براي بشر برنامه‌ها و موضوعات جديدي دارد.

وي اضافه كرد: وجود يك كتاب نامحدود و پايان ناپذير افتخار و وجه تمايز مسلمانان است؛ افتخار مسلمانان اين است كه قرآن و عترتي داريم كه هيچگاه از يكديگر جدا نمي‌شوند و هركدام ديگري را تفسير مي‌كنند.

اين مرجع تقليد شيعه با بيان اينكه قرآن و عترت جدايي ناپذير هستند، اظهار كرد: ما بايد به عنوان شيعيان بايد از مباني قرآن و عترت پيروي كنيم و از آن‌ها در كنار يكديگر استفاده كنيم

وي با تاكيد بر اينكه قرآن باعث مي‌شود كه توطئه‌هاي دشمنان در زمينه گمراه شدن جوانان خنثي شود، خاطرنشان كرد: امروزه دشمنان تلاش بسياري براي گمراهي جوانان انجام مي‌دهند و در فضاي مجازي ايمان، عفت، اخلاق و حياي جوانان را نشانه رفته است و بر همين اساس با ترويج قران و فرهنگ قرآني، مي‌توانيم جوانان را در برابر اين هجمه‌ها مصون نگه داريم.

آيت الله سبحاني با بيان اينكه قرائت قرآن كريم روزنه و دريچه‌اي براي فهم آن است، خاطرنشان كرد: بايد ماده‌اي در دانشگاه‌ها قرار داده شود تا دانشجويان در دوران تحصيل و قبل از فارغ التحصيلي، قرائت قرآن را بياموزند؛ اين موضوع در دانشگاه قم اجرايي شده است و اميدوارم در تمامي دانشگاه‌ها گسترش پيدا كند.

عکس های مرتبط :

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | Guest (Qomuniguest)

روابط عمومی دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما