منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
Page Footer
آر.اس.اس
آلبوم تصاویر
اخبار
اخبار دانشگاه
اطلاعیه های صفحه اول
پیوندهای مرتبط
تیتر اخبار
جستجو در کل سایت
دانشگاه قم
روابط عمومی
روابط عمومی در سخنان مقام معظم رهبری
زمان ديجيتال سرور
سایر متن عمومی
متون عمومي
معرفی همایش ها و کارگاه ها
منوی اصلی سایت
ورود كاربران
نوار راهبري
اخبار دانشگاهاخبار دانشگاه

درج لينك «ايتا»، صفحه اينستاگرام دانشگاه قم را مسدود كرد

رييس حوزه رياست و روابط عمومي دانشگاه قم گفت: صفحه اينستاگرام دانشگاه قم تنها به دليل استفاده از لينك پيام‌رسان ايراني ايتا، محدود و مسدود شد.

حميدرضا ابراهيمي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا منطقه قم، عنوان كرد: سياست دانشگاه قم، حضور و استفاده حداكثري از رسانه‌ها و فضاي مجازي است و بر همين اساس دانشگاه قم در چند سال اخير در فضاي مجازي و پيام‌رسان‌هاي داخلي و خارجي حضور فعالي داشت.

وي افزود: با توجه به ابلاغيه دولت در ارديبهشت 97 مبني بر حضور دستگاه‌هاي دولتي در پيام رسان‌هاي ايراني و توقف فعاليت در تلگرام، دانشگاه قم فعاليت خود را در تلگرام پايان داد و در پيام‌رسان‌هاي ايراني مشابه به فعاليت پرداخت و اتفاقا تعداد مخاطبين خوبي عضو كانال دانشگاه در پيام‌رسان‌هاي ايراني شدند و اين آمار از تعداد اعضا در تلگرام بيشتر شد.

رييس حوزه رياست و روابط عمومي دانشگاه قم بيان كرد: همچنين با توجه به ظرفيت هاي خوبي كه در اينستاگرام وجود داشت، دانشگاه قم فعاليت گسترده و خوبي را در اين فضا داشت ولي از حدود يك ماه گذشته محدوديت هايي در صفحه اينستاگرام دانشگاه ايجاد شد كه جاي تعجب داشت.

وي ادامه داد: با بررسي و مشاوره از متخصصين امر، مشخص شد كه استفاده از لينك پيام رسان ايراني ايتا در صفحه معرفي دانشگاه، دليل محدوديت صفحه دانشگاه قم از سوي اينستاگرام بوده است و به همين دليل صفحه محدود و مسدود شد.

ابراهيمي تصريح كرد: اين موضوع براي مجموعه دانشگاه باور پذير نبود ولي بررسي دقيق تر نشان دهنده و تاييد كننده اين موضوع بود كه اينستاگرام لينك پيام رسان ايراني ايتا را به عنوان لينك مخرب شناسايي مي‌كند و استفاده از آن باعث ايجاد محدوديت و مسدود شدن صفحه خواهد شد و همچنين پس از مدتي اينستاگرام حتي اجازه قرار دادن لينك اين پيام‌رسان در صفحه معرفي صفحات را نيز نمي‌دهد.

 

**ايتا يك پيام‌رسان دانشگاهي است 
وي اضافه كرد: اينكه اينستاگرام به چه دليلي لينك اين پيام رسان ايراني كه متعلق به يك شركت دانش بنيان است و ارتباطي با بخش دولتي ندارد، مخرب مي‌داند و آن را تحريم كرده مشخص نيست؛ پيام رسان ايتا از مراكز رشد يافته مركز رشد دانشگاه قم بوده است و توسط متخصصين جوان و متعهد اداره مي‌شود، ايتا يك پيام‌رسان دانشگاهي و برآمده از دانشگاه است و يكي از دلايل فعاليت دانشگاه قم در اين پيام‌رسان، به همين دليل است.

 

**مسدود كردن صفحه يك مركز علمي قابل توجيه نيست 
رييس حوزه رياست و روابط عمومي دانشگاه قم اظهار كرد: محدود و مسدود كردن صفحه يك مركز علمي و آكادميك كه تنها اخبار دانشگاه را پوشش مي‌داد به دليل استفاد از لينك كانال همان مجموعه، اقدامي بسيار ناشايست و خلاف آزادي بيان است.

وي خاطرنشان كرد: اين اقدام از كساني كه مدعيان آزادي بيان در جهان هستند، خلاف انتظار است و به هيچ عنوان قابل توجيه نيست و دانشگاه قم اين اقدام را محكوم مي‌كند.

 

**فعاليت در پيام‌رسان خارجي، محدوديت دارد 
ابراهيمي تاكيد كرد: مسدود شدن صفحه اينستاگرام دانشگاه قم نشان دهنده اين است كه هرچقدر در زمين پيام‌رسان‌هاي خارجي كار كنيم و كار را توسعه دهيم، بازهم در يك كيسه كاملا محدود فعاليت كرده‌ايم، زيرا كه تمام اختيارات در اين فضا، خارج از حيطه ما است و طبق قواعدي كه هيچ نقشي در آن نداريم بايد رفتار كنيم.

 

**لزوم استفاده و حمايت از پيام رسان داخلي 
وي گفت: بايد مانند ديگر كشور هاي پيشرفته به دنبال اين باشيم كه پيام رسان ها را در داخل كشور مديريت كنيم تا شاهد اين موضوع نباشيم كه فعاليت‌ها خارج از حوزه مديريت‌ما مديريت و سازمان‌دهي شود؛ بايد از ظرفيت فضاي مجازي داخلي كه بستر مناسبي را براي كشور ايجاد مي‌كند، استفاده كنيم و از تهديدات فضاي مجازي دور بمانيم و در يك فضاي امن و آزاد فعاليت كنيم.

 

**داده‌هاي اطلاعاتي، يكي از منابع مهم ملي 
رييس حوزه رياست و روابط عمومي دانشگاه قم عنوان كرد: امروز يكي از منابع مهم ملي، داده‌هاي اطلاعاتي است كه بسيار ارزشمند است و حاوي اطلاعات و آمار مهمي است كه متاسفانه  مجموعه‌هايي از خارج كشور از آن سوء استفاده مي‌كنند كه اين موضوع براي امنيت ملي و آرامش شهروندان خطرناك است.

وي در خصوص برنامه دانشگاه قم براي ادامه فعاليت در اينستاگرام بيان كرد: در اين زمينه تابع سياست
هاي كشور هستيم و تا زماني كه استفاده از اين فضا قانوني باشد، فعاليت خواهيم كرد.

ابراهيمي افزود: با توجه به اينكه بسياري از مخاطبين از  طريق اينستاگرام با دانشگاه ارتباط دارند، پس از رفع محدوديت‌ها، فعاليت در اين فضا ادامه خواهد يافت و همچنين به صورت همزمان در يك برنامه مشابه داخلي فعاليت خواهيم كرد و از ظرفيت‌هاي داخلي غافل نخواهيم شد.

 

عکس های مرتبط :

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | Guest (Qomuniguest)

روابط عمومی دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما