منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
Page Footer
آر.اس.اس
آلبوم تصاویر
اخبار
اخبار دانشگاه
اطلاعیه های صفحه اول
پیوندهای مرتبط
تیتر اخبار
جستجو در کل سایت
دانشگاه قم
روابط عمومی
روابط عمومی در سخنان مقام معظم رهبری
زمان ديجيتال سرور
سایر متن عمومی
متون عمومي
معرفی همایش ها و کارگاه ها
منوی اصلی سایت
ورود كاربران
نوار راهبري
معاون اداري مالي دانشگاه قم به مناسبت ايام سالگرد سفر مقام معظم رهبري به استان: سفر رهبر معظم انقلاب نقطه ي عطف توسعه و پيشرفت پرديس خواهران دانشگاه قم
در ايام سالگرد سفر مقام معظم رهبري در سال ۱۳۸۹ به شهر مقدس قم دكتر گندم كار، معاون اداري مالي دانشگاه قم در مصاحبه اي به اهميت، تاثير و بركات اين سفر و مصوباتي كه براي دانشگاه در برداشت، پرداخت.


به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دكتر گندم كار ضمن تسليت ايام حزن و عزاي آل الله اظهار داشت: اين سفر براي دانشگاه قم بركات معنوي و مادي فراواني به همراه داشت؛ ديدار دانشگاهيان با رهبر فرزانه انقلاب و بهره مندي از سخنان پر مغز ايشان در كنار مساعدت هاي گوناگون در جهت حل مشكلات استان و به ويژه دانشگاه قم از جمله اين آثار و بركات بود.

وي با اشاره به سابقه برخي نياز هاي دانشگاه در حوزه هاي گوناگون گفت: در توسعه كمي و كيفي دانشگاه و نيز توسعه فضاهاي آموزشي و كمك آموزشي كه از سال هاي ۷۵-۷۴ آغاز شد و در سال ۱۳۷۸ برنامه ي جامع توسعه آموزشي دانشگاه به تصويب شوراي گسترش آموزش عالي رسيد، ضرورت گسترش فضاهاي آموزشي و كمك آموزشي محسوس بود. ضرورت اين مسئله مهم در بخش خواهران به صورت جدي تري احساس مي شد و در پي درخواستهاي دانشجويان، اساتيد، كاركنان پرديس خواهران و نيز تاكيد وزير وقت علوم تحقيقات و فناوري (دكتر زاهدي) بر ارتقاء سرانه فضاهاي آموزشي-رفاهي خواهران، موجب شد تا رياست دانشگاه در آن زمان با اراده اي بزرگ و ستودني اقدام به ايجاد چهار بلوك ساختماني با كاربري خوابگاهي، آموزشي و كمك آموزشي در ضلع غربي دانشگاه با مساحتي بالغ بر بيست هزار متر مربع نمايند كه در زمان كوتاهي اسكلت و سازه بتوني اين مجموعه به اتمام رسيد.

معاون اداري مالي دانشگاه قم تصريح كرد:
با توجه به اعتبار مورد نياز براي اين پروژه عظيم، عدم وجود اعتبارات كافي در حوزه درآمدهاي اختصاصي دانشگاه و نيز تعريف نشدن در رديف بودجه طرح هاي ملي در سازمان مديريت (معاونت راهبردي رياست جمهوري سابق) عمليات روند پيشرفت اين پروژه متوقف شد و علي رغم پيگيريهاي متعدد از مراجع ذيربط و بازديد تيم هاي كارشناسي مختلف نتيجه ملموسي حاصل نشد و ادامه كار به بن بست رسيد.

همزمان شدن سفر هيات دولت با سفر تاريخي رهبر معظم انقلاب در سال ۸۹، بارقه ي اميد بود كه پس از سالها وقفه، فعال شدن اين پروژه ها و درخواست اعتبار لازم براي آنها در سايه اين سفر پر خير و بركت پيگيري شود؛ خوشبختانه در سايه لطف و عنايات ويژه معظم له و هيات همراه اين آرزوي ديرينه نيز برآورده شد.

دكتر گندم كار تصريح كرد: درخواست هاي دانشگاه قم در اين خصوص و نيز زمينه هاي ديگر از جمله حمايت از شركتهاي دانش بنيان، مركز رشد، ساخت سايت انرژيهاي نو و... در دستور كار كميته هاي كارشناسي قرار گرفت و عمدتاً تصويب شد و در آن زمان، اعتباري در حدود ۱۲ ميليارد تومان براي طرح هاي پيشنهادي دانشگاه قم تصويب شد كه بيشترين سهم را مجموعه آموزشي و كمك آموزشي خواهران با اعتباري بالغ بر ۱۰ ميليارد تومان به خود اختصاص داد؛ و پس از آن خوابگاه كوثر و شروع عمليات عمراني ساختمان هاي نيمه تمام آغاز و سال ۱۳۹۳ خوابگاه دخترانه كوثر به بهره برداري رسيد. سپس بلوك اول ساختمان آموزشي خواهران در سال ۱۳۹۵ به اتمام رسيد و اعتبار ساير طرحها نيز تخصيص داده شد.

دكتر گندمكار در ادامه بيان كرد:
در مجموع اعتبارات تخصيصي به بخش خواهران از اين سفر بالغ بر ۱۰ ميليارد تومان بود كه ۳ ميليارد تومان آن مستقيم از طرف دفتر مقام معظم رهبري پرداخت گرديد و مابقي از طرف وزارتخانه هاي دولتي تعهد گرديد. بنابراين پايه و اساس توسعه جديد بخش خواهران مرهون اين سفر متبرك به كمك هاي مالي دفتر معظم له مي باشد؛ كه مايه خوش يمني و بركت براي بخش خواهران خواهد بود.

معاون اداري مالي دانشگاه قم تصريح كرد:
با عنايت به توجه خاص كارگروههاي تخصصي سفر به بخش خواهران دانشگاه و ايجاد فضايي مناسب براي اين عزيزان مي توان گفت كمك هاي اين سفر در طول حيات دانشگاه و در مقايسه با ساير مراكز آموزش عالي از لحاظ كميت و كيفيت بي نظير است و موجب شد كه گشايش قابل توجهي در بخش آموزشي و رفاهي براي خواهران دانشجو و اساتيد و كاركنان محترم اين بخش بوجود آيد.

دكتر گندمكار در مورد وجه تسميه و علت نامگذاري مجتمع خواهران اين دانشگاه به نام رهبر عظيم الشان انقلاب بيان كرد:
بر اين اساس كه بيشترين سهم در ايجاد و توسعه امكانات آموزشي و كمك آموزشي پرديس دانشگاه قم را مساعدت هاي مقام معظم رهبري و هيات همراه داشتند، به پيشنهاد جمعي از دانشگاهيان، نام اين مجموعه آموزشي مزين به نام پر افتخار مقام معظم رهبري شد و به مجتمع آموزشي امام خامنه اي (حفظه الله) موسوم شد كه حقيقتاً اسم با مسمايي است و مابقي فازهاي اين مجتمع در حال اجرا است.

وي ضمن آرزوي طول عمر و سلامت و عافيت براي رهبر فرزانه انقلاب تصريح كرد:
در اينجا لازم است از افرادي كه در تصويب مصوبات و پيگيري آنها تا اتمام پروژه ها همراهي و مساعدت نمودند تشكر و قدرداني شود؛ به ويژه از جناب مهندس شمعي كه از طرف دفتر معظم انقلاب پيگير اجراي مصوبات بودند و در مواقع لزوم از هر مساعدتي دريغ ننمودند، همچنين استاندار محترم استان قم، معاون محترم برنامه ريزي استانداري، رئيس مديريت برنامه ريزي استان قم، خيرين محترم دانشگاه ساز و تيم فعلي و سابق مديريت برنامه و بودجه دانشگاه تلاش ها و زحمات ارزنده اي را انجام دادند كه از اين بزرگواران هم تشكر مي كنيم.

دكتر گندمكار در پايان گفت:
خوشبختانه تمامي مصوبات اين سفر و اعتبارات آنها تخصيص داده شده و به مرحله اجرا رسيده است و در پايان همانگونه كه رهبر معظم انقلاب در صدور دستور اجراي مصوبات هيات همراه فرمودند، ان شاءالله اين مصوبات و اجراي آنها براي دانشگاه قم موجب خير و بركت و افزايش رضايت، ارتقا دانش و اخلاق در دانشگاه قم و به ويژه پرديس خواهران شود.
خانه | بازگشت | Guest (Qomuniguest)

روابط عمومی دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما