اخبار دانشگاه
1398/6/4 دوشنبه پيام تبريك رياست محترم دانشگاه قم به مناسبت هفته دولت و روز كارمند

بسم الله الرحمن الرحيم

روزهاي آغازين شهريور هر سال كه معطر به نام دولتمردان مكتبي انقلاب، شهيدان رجايي و باهنر است؛ در تقويم مناسبت هاي جمهوري اسلامي به نام هفته دولت نام گذاري شده است.

امسال هفته دولت با ايام مبارك عيد سعيد غدير، روز مباهله و روز نزول سوره انسان كه به نام روز خانواده و تكريم بازنشستگان نامگذاري گرديده مقارن شده است.

دولت هاي گوناگون در جمهوري اسلامي با همه فراز و نشيب هايي كه داشته اند- در محدوده ي تاييدات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري- در مجموع خدمات ارزشمند و بي بديلي را به كشور تقديم كرده اند و بخش بزرگي از كارنامه درخشان نظام اسلامي را به خود اختصاص داده اند و هفته دولت فرصتي است براي ارائه شايسته اين كارنامه به محضر ملت بزرگوار ايران.

اكنون در شرايطي كه مردم بزرگوار كشورمان در شرايط دشوار اقتصادي قرار دارند همه بايد با تمام توان در راستاي تحقق سياستهاي كلان نظام اسلامي گام برداريم و با هم افزايي و برنامه محوري در بستر ارزشهاي اسلامي و انقلابي خدمت خالصانه و موثري را جهت رونق توليد رشد اقتصاد دانش بنيان و از بين بردن زمينه هاي فساد و نابساماني هاي اقتصادي و برخورد با خائنان به بيت المال در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي به جامعه تقديم كنيم.

در هفته دولت يك روز هم به نام روز كارمند نام نهاده شده است.
كاركنان سازمان، بازوهاي اصلي دانش و حركت سازمان ها هستند و اگر سازماني بخواهد به رشد و بالندگي روز افزون دست پيدا كند، مي بايست سرمايه هاي انساني، اجتماعي و فكري كاركنان خويش را تقويت كند و اين مهم از طريق تكريم و افزودن انگيزه هاي كاركنان و روزآمد كردن مستمر دانايي و توانايي ايشان به عنوان كساني كه بار اصلي اداره سازمان را به دوش مي كشند ميسر مي شود.

روز كارمند، تجليل ازانسان هاي شايسته اي است كه هدفشان خدمت به جامعه دانشگاهي و علمي كشور براي كسب رضاي پروردگار است. تلاش همكاران عزيز، به عنوان عضو فعال جامعه و خدمتگزار ملت، شايسته تقدير و قدرداني است.

روز 25 ذي الحجه كه مصادف است با روز نزول سوره انسان كه به نام روز خانواده و تكريم بازنشستگان نام گذاري شده را به حضور خانواده هاي شريف داتشگاهيان ارجمند تبريك عرض نموده و همچنين به محضر اساتيد و كاركنان پيش كسوتي كه بهترين سالهاي عمر شريفشان را صرف رشد و تعالي اين دانشگاه نموده اند قدرشناسي صميمانه ي جامعه دانشگاهي را تقديم مي دارم.

اينجانب ضمن تبريك مجدد به همه برادران و خواهران همكار و پيش كسوت دانشگاه، براي همه اين عزيزان آرزوي سربلندي و موفقيت روز افزون در راه خدمت به اسلام عزيز و نظام اسلامي مان با تاسي از راه شهيدان بزرگوار انقلاب مي نمايم.

عسكر ديرباز
رئيس دانشگاه قم